FANDOM

Alább található a a galaktikus történelem idővonala. Az idővonal részletesen taglalja a Star Wars Galaxisban történt fontos mozzanatok többségét, időpontok szerinti növekvő sorrendbe rendezve. Minden időpont a(z) A Galaxis Bevett Naptárának felépítéséhez igazodik.

IdővonalSzerkesztés

A Yavini Csata előtt (YCSE)Szerkesztés

A Köztársaság Előtti időszakSzerkesztés

1.png
  • YCSE 2.000.000.000
    • Kialakult az Oseon rendszer. Egy csillag túl közel került a rendszerhez, majd üközött, így megakadályozta a bolygók kialakulását, s ehelyett egy rendellenesen hatalmas aszteroida öv jött létre.
  • YCSE 3.000.000
    • Egy aszteroida ütközött a Vinsoth bolygóval, melynek következtében a legtöbb életet kipusztította annak felszínén. A megmaradt túlélőkből fejlődtek ki a Chevinek.
  • YCSE 2.004.200
    • A Columi faj birtokába vette a fákat, s ezzel kibontakozott a fákkal való együttélés.
  • YCSE 2.002.200
    • A Columi faj megtanulta, hogyan használhat eszközöket.
  • YCSE 2.002.000
    • A Columi faj (az ásványok bányászatáról újonnan szerzett tudásának köszönhetően) megkezdte egész fákra kiterjedő városok építéseit.
  • YCSE 999.989
    • Dr. Corellia Antilles szerint ekkor a fejlettebb fajok már megkezdték történelmük feljegyzését, bár néhány azok közül a feljegyzések közül értelmezhetetlennek bizonyult a modern történészek számára.
  • YCSE 36.453
    • Filozófusok és tudósok gyűltek össze több csillagrendszerből a Tythonon, hogy megosszanak egy misztikus tudást. Az Erő felfedeződött.
  • YCSE 27.700
    • A Rakata a Korribanra érkezett. Adas a Sith nemzetet győzelemre vezette az idegen megszállók fölött, de ő maga elesett a harc során.
  • YCSE 25.793
    • Számos Tythoni tudós kezdte felhasználni az Erőről szerzett tudását arra, hogy hatalmat gyakoroljon. Egy konfliktus alakult ki, amely Tython vesztét okozta.
  • YCSE 25.200
    • Egy Jelentős dögvész söpört végig a galaxisban, amely egyedül a Rakatát pusztította el. Ennek eredményeképpen, valamint a hatalma alá tartozó fajok lázadásának következtében a Végtelen Birodalom összeomlott.
    • A Kitel Phard dinasztia megalapult Atrisián.

YCSE 25.105

A Régi Köztársaság időszakaSzerkesztés

2.png
  • YCSE 24.953
    • A Jedi Rend hűséget esküdött a Köztársaságnak.
A Nagy Elkerülhetetlen KorszakSzerkesztés
  • YCSE 20.000
    • A Galaktikus Köztársaság Nagy Elkerülhetetlen Korszaka elkezdődött.
    • A Metellos Kereskedelmi Útvonal létrejött a Metellos által, melynek következtében jelentéktelenebb kereskedelem jött létre Coruscanttal, de jóval kiemelkedőbb Orooturooval.
    • Ősi Jedi Lovag, Roni von Wasaki megszületett.
  • YCSE 20.000 előtt
    • Vianism kihalt a Magvilágokban, de szétterjedt a Kanz szektor többi világában.
  • YCSE 19.997
    • Neona átesett egy drámai éghajlatváltozáson, melynek következtében a víz alá merült.
    • Az élő Neonai fajokat az éghajlatváltozás a kipusztulásba hajtotta.
  • YCSE 19.000 előtt
    • Egy őrült Jedi, névszerint Humat elhagyta a Jedi Rendet, és kincseivel együtt elmenekült Coruscantra, majd mélyen eltemette azokat egy boltozatba, amelyet később úgy ismertek, mint Imu Cellája.
  • YCSE 19.000
    • Kamino gleccserei az éghajlatváltozás miatt elkezdtek olvadni.
  • YCSE 18.780
    • A Shawken Csúcs, egy szuper-magas építmény a Shawkenen megsemmisült.
  • YCSE 18.000
    • Létrejött a Hajók és Szolgáltatások Hivatala, bár ismert alternatív dátumok szerint ez röviddel YCSE 18.000 utánra tehető.
Indekta IdőszakSzerkesztés
Az Indekta Utáni IdőszakSzerkesztés
  • YCSE 12.293
    • Végrehajtották a Tandun III első felülvizsgálatát.
  • YCSE 8.000
    • A Köztársaság előőrsöt hozott létre Malastare bolygó keleti kontinensén. Gran gyarmatosítók érkeztek a következő évezredben és fokozatosan kiszorították az őshonos Dugokat.
    • Befejeződött a Rianitus Korszak.
  • YCSE 5.002
    • Nazzri örökletes monarchiáját lecserélték egy teokratikus oligarchiára.
  • YCSE 4.904
    • Miután a Mélységes Űrbe menekültek, a Sith Birodalom fennmaradó tagjai elkezdték civilizációjuk újjáépítését és bosszújuk kieszelését.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki