FANDOM

Szabályok

Felhasználási feltételek

A Vukipédián történő szerkesztések elkezdésével elfogadod az alábbi szabályokat, illetve a szintén alább található felhasználási feltételek pontjait. A pontok valamelyikének áthágása súlyosabb következményeket vonhat maga után!

A Vukipédia szabályzata

  • Mielőtt új lapot, s ezzel új témát nyitnál, kérlek alaposan fontold meg, hogy valóban elegendő-e a tudásod ahhoz, hogy egy olyan cikket indíts, amely felkelti szerkesztőtársaid érdeklődését, elkerülve ezzel, az úgynevezett "csonk" -azaz erősen hiányos- bejegyzések létrejöttét!
  • Egy lap, vagy már meglévő bejegyzés szerkesztésekor kérlek tartsd szem előtt az alap erkölcsi normákat, de légy tekintettel bizonyos emberi jogokra is!
  • Bejegyzésedben kerüld a jogvédett tartalmak közlését, mivel a szerzői jogok megsértése akár komoly jogi következményekkel, így akár perrel is járhat!
  • Annak érdekében, hogy a szerzői jogok bizonyos pontjait ne sértsd meg, a médiafájloknál mindig tüntesd fel azok eredetét, illetve -ha módodban áll- a szerzői jog tulajdonosát! Jogvédett szöveges tartalom esetén zárójelben, dőlt betűkkel tüntesd fel annak forrását!
  • A már meglévő bejegyzésekhez kérlek csak akkor fűzd hozzá saját gondolataidat, ha biztos vagy azokban! Ennek betartásával megkönnyíted az adminisztrátorok és szerkesztőtársaid munkáját.
  • Ne tégy semmi olyat, amely gyökeres változást jelenthet a Vukipédiára nézve! (Gondolva ez alatt például új sablon, vagy kategória létrehozására, vagy bármely hasonló dologra, amely nagy jelentőséggel bírhat.) Mielőtt ilyet, vagy hasonlót cselekednél, írd le ötletedet a főoldalról elérhető "Adminisztrátorok" menüpontba, azon belül is a "Panaszok, kérdések, javaslatok" részbe, és várd meg az illetékes adminisztrátor válaszát! Amennyiben az adminisztrátor beleegyezik a dologba, úgy szavazás fog indulni a változtatás ötletével kapcsolatban, mivel az oldalra vonatkozó mélyreható változások létrejöttéről minden szerkesztőnek lehetősége kell legyen véleményt nyilvánítani. Ha a szerkesztők elé tárt szavazás eredményesen zárul, úgy az adminisztrátor -a választól függően- megteszi a szükséges lépéseket.
  • A fent említett "erkölcsi normák" kihágása alatt bármely nemű sértés, szemrehányás, valakinek a kinézetére, stílusára vagy egyéb nemű személyes- és magándolgára értendő, így ezeket a kihágásokat ne kövesd el!

A Vukipédia felhasználásának feltételei

  • A Vukipédia felhasználásának alapfeltétele egyszerűen abból áll, hogy fogadd el és tartsd be a fent taglalt és kifejtett szabályzat minden pontját!
  • A felhasználással elfogadod ezenfelül, hogy a Vukipédián vannak fölötted álló személyek, akiknek engedélyezed ezen feltétel elfogadásával, hogy okkal megfenyítsenek, rád szóljanak, vagy bármilyen módszert alkalmazzanak az arra okot adó esetekben, a Wikia által biztosított lehetőségek keretében! De ők, és csakis ők élhetnek ilyen lehetőségekkel a Vukipédián!
  • Továbbá elfogadod, hogy bármilyen szerkesztő megjegyzést tehet a viselkedésedre, amennyiben az ütközik a szabályzat valamely pontjával!
  • A felhasználással érvényesül a jogod arra, hogy jelezd a Vukipédia illetékeseinek, ha egy felhasználó megsértette a szabályzat valamely pontját -amennyiben az már nem segít, hogy egyszerűen rászólsz a kihágást elkövető személyre-, azonban Te (a felhasználási feltételek második pontjának utolsó mondata értelmében) nem tehetsz semmi egyebet ez ügyben!
2009 - 2010 | Vukipédia - Star Wars Enciklopédia

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki